Hiljaisuuden päivä Kiskon srk-talossa

la 26.10. klo 10.00 – la 26.10. klo 16.00
Syksyinen maisema. Kiskon seurakuntatalo. Taustalla näkyy Kirkkojärvi.

Kiskon seurakuntatalo

Ilmoittautuminen alkaa Mon Sep 02 00:01:00 EEST 2024

Tervetuloa lepäämään hiljaisuudessa!

10.00-10.30 Aamukahvi/-tee
10.30-12.00 Hiljaisuuden jooga®, ohjaa Toto Hannele Päiviö
12.30 Lounas hiljaisuudessa, omaan tahtiin
Vapaata oloa hiljaisuudessa esimerkiksi lukien, kirjoittaen, käsitöitä tehden, ulkoillen. Kiskon kirkko avoinna.
15.00 Rukoushetki kirkossa, Marika Huhtasalo
15.45 Kahvi/tee

Osallistumismaksu 20 € tilitetään lyhentämättömänä Suomen Lähetysseuran kautta Bolivian kirkon hankkeelle, jolla parannetaan kylien vesi- ja ruokaturvaa. Maksutavat: Käteinen, pankkikortti ja MobilePay.
Mukana seurakunnasta ovat aluekappalainen Marika Huhtasalo ja lähetyssihteeri Henna Seppälä.
Mukaan mahtuu 25 osallistujaa.
Ilmoittautuminen 2.9.-18.10. ilmoittautumislomakkeella tai Henna Seppälälle p. 044 774 5214.

Tarvitset: Mukavat, joustavat vaatteet, villasukat/sisäkengät, makuualustan, viltin, säänmukaiset vaatteet mahdollista ulkoilua varten (Kiskon idyllisessä kirkonkylässä on rauhallisia kävelyreittejä, myös Kirkkojärven ranta on lähellä.) sekä kannellisia astioita ruokaa varten (Emme tee ruokahävikkiä; ylimääräinen ruoka myydään kotiin vietäväksi (vapaavalintainen maksu lähetystyölle).

Hiljaisuuden jooga® on sairaalapappi ja joogaopettaja Heli Harjunpään kehittämä kristillinen jooga. Lempeästi ohjatut, kehoa huoltavat liikkeet, raamatunjakeet ja lyhyet rukoukset, äänimaljan sointi ja rauhallisen hengityksen kautta tapahtuva rentoutuminen päästävät irti arjen huolista ja sisäisestä levottomuudesta. Harjoitusten liikkeet ovat lempeitä eikä niissä pyritä ääriasentoihin. Tärkeää ei ole se, miltä liikkeet näyttävät ulospäin, vaan jokainen tekee liikkeet omalla tavallaan ja omaa kehoa kuunnellen. Hiljaisuuden joogan teologiassa korostuvat sanat läsnäolo, totuudellisuus, avoimuus, sydämellisyys, rauha, rakkaus, lempeys, armollisuus, hellittäminen, myötätunto, vastaanottaminen, hyvän jakaminen, yhteys. Kaiken keskuksessa on yhteys elämän lähteeseen, Jumalan rakkauteen ja Kristuksen valoon.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Kisko