Kesäkonsertti Perttelin kirkossa - Harpuin huiluin syksyn kuulauteen

Perttelin kirkko

Pauliina Kallio, harppu
Anne-Mari Vainio, huilu
Viimeisen kesäkonsertin säveltäjänimiä ovat Astor Piazzolla, Herbert Lindholm, Lowell Liebermann, Alan Hovhaness ja Jules Massenet. Konserttiin on valittu uutta ja vanhaa musiikkia, jotta huilun ja harpun hienot soinnit pääsevät monipuolisesti oikeuksiinsa!

Vapaa pääsy, ohjelma 10 €
Konsertin jälkeen iltatee kirkon pihalla

Huilisti Anne-Mari Vainio valmistui musiikkipedagogiksi v. 2002 erinomaisin arvosanoin AMK Stadiasta, jonka jälkeen hän suoritti huilunsoiton A-tutkinnon, parhain mahdollisin arvosanoin vuonna 2004. Hänen opettajinaan ovat toimineet Juha Uusitalo, Timo Pulakka ja Tapio Laivaara. Lisäksi hän on täydentänyt opintojaan professori Mikael Helasvuon johdolla sekä koti- ja ulkomaisilla mestarikursseilla.
Anne-Mari Vainio toimii tällä hetkellä freelance -muusikkona orkestereissa, erilaisissa kamarimusiikkikokoonpanoissa sekä solistisissa tehtävissä. Hän on tehnyt pitkiä äänenjohtajan viransijaisuuksia mm. Lohjan kaupunginorkesterissa ja soittaa soolohuilistina orkesterissa Sinfonietta Fortis. Huilunsoitonopettajana hän toimii Itä-Helsingin musiikkiopistossa.

Musiikin maisteri Pauliina Kallio on Sibelius-Akatemiasta valmistunut harpisti, laulaja, kuoronjohtaja ja kanttori. Hänellä opettaa harpunsoittoa useassa eri musiikkioppilaitoksessa, mm. Pohjois-Helsingin ja Länsi-Uudenmaan musiikkiopistoissa sekä Oulun konservatoriossa. Taideyliopiston Sibelius-Akatemiassa hän toimii harpun pedagogiikkaopettajana. Kesäisin hän opettaa harpunsoittoa Kanneljärven leirillä Lohjalla sekä Anne-Mari Vainion ja kahden muun muusikon kanssa yhdessä perustamallaan Kaarinan musiikkileirillä. Kallio esiintyy myös orkesteri- ja kamarimuusikkona eri puolilla Suomea.
  • Musiikki Musiikki

Pertteli