Kesäkonsertti Uskelan kirkossa - Soitinten kuningatar

Jimi Järvinen urkujen äärellä

Uskelan kirkko

Jimi Järvinen, urut
Luvassa on Uskelan uruille loistavasti sopivaa romanttista musiikkia. Jimi järvinen on erikoistunut ranskalaiseen urkumusiikkiin sekä sinfonisten teosten sovituksiin.

Vaasalainen Jimi Järvinen (s.1996) aloitti urkujensoiton 8-vuotiaana. Ensimmäisen oman konserttinsa hän piti 13- vuotiaana ja ulkomailla hän konsertoi ensimmäisen kerran 15-vuotiaana. Opettajina hänellä ovat olleet mm. Arto Ristolainen, Mikael Heikius, Kalevi Kiviniemi. Järvinen konsertoi jatkuvasti ympäri Suomea sekä ulkomailla. Hän on konsertoinut mm. Ruotsissa, Tanskassa, Saksassa, Ranskassa, Unkarissa ja Sveitsissä. Hän on toiminut urkurin ja kanttorin viransijaisena mm. Lapuan tuomiokirkkoseurakunnassa ja Vaasan suomalaisessa seurakunnassa.
Järvinen on opiskellut Ranskassa Strasbourgin musiikkiyliopistossa ja Pariisin Notre-Dame -katedraalin urkureiden Vincent Dubois'n ja Johann Vexon oppilaana. Tällä hetkellä Järvinen opiskelee Vincent Duboisin oppilaana Saarbrückenissä Hochschule für Musik Saarissa.

Salo-Uskela