Kesäkonsertti Kosken kirkossa - Rakastunut sielu

Olga Kudajeva, barokkiviulu
Elina Tšertšel, cembalo
Tuomas Haapalainen, kontrabasso
Barokkiyhtye The Revalers perustettiin keväällä 2022. Sen jäsenet ovat opiskelleet Viron musiikki- ja teatteriakatemian vanhan musiikin osastolla. The Revalers on esiintynyt Tallinnassa, Arvo Pärt -keskuksessa Laulasmaalla sekä arvostetuilla Suure-Jaanin musiikkijuhlilla. Yhtyeen nimi juontaa Tallinnan kaupungin keskiaikaiseen nimeen Reval, suomeksi Rääveli.

Elina Tšertšel aloitti pianonsoiton Tartossa. Hän suoritti maisterin tutkinnon professori Helin Kaptenin johdolla Viron musiikki- ja teatteriakatemiassa viime vuonna. Musiikkiakatemiassa hän opiskeli myös cembalon- ja basso continuon soittoa Imbi Tarumin johdolla. Erityisesti hän rakastaa soittaa 1600-luvun saksalaista musiikkia. Opintojensa aikana Elina on soittanut eri kokoonpanoissa ja esiintynyt myös musiikkiakatemian barokkiorkesterin kanssa.

Olga Kudajeva on suorittanut viulupedagogiikan kandidaattiopinnot Viron musiikki- ja teatteriakatemiassa. Vuodesta 2021 lähtien hän on opiskellut barokkiviulunsoittoa vanhan musiikin maisteriohjelmassa. Hän on osallistunut useisiin barokkimusiikin projekteihin Virossa ja ulkomailla ja ollut mukana mm. Latvian Jazeps Vitols -musiikkiakatemian kansainvälisessä Händel-oopperaprojektissa Pasticcio ja Baltian musiikkiakatemioiden yhteisessä Arianna-oopperaprojektissa Vilnassa.

Johanna Maria Ernesaks on esiintynyt useissa Viron musiikki- ja teatteriakatemian barokkimusiikin
projekteissa, kuten Henry Purcellin oopperassa Dido ja Aeneas, Georg Friedrich Händelin oopperassa Orlando sekä tallinnalaisella Ceciliana-festivaalilla. Hän on osallistunut Bo Rosenkullin, Tuuli Lindebergin ja Jörg Dürmüllerin mestarikursseille ja barokkimusiikkiprojektiin NordOpera. Solistina Johanna Maria on esiintynyt myös barokkiyhtye LaBanden kanssa. Lisäksi hän on kantaesittänyt nykymusiikkia.

Tuomas Haapalainen on opiskellut kontrabassonsoittoa Mikko Multamäen oppilaana Turun konservatoriossa. Opintojensa aikana Tuomas osallistui Turun filharmonisen orkesterin työharjoitteluihin. Vuodesta 2019 alkaen Tuomas on opiskellut Viron musiikki- ja teatteriakatemiassa suorittaen musiikin kandidaatin tutkinnon vuonna 2022 Mati Lukkin oppilaana. Maisteriopinnot hän suoritti Tallinnaan viikoittain opettamaan matkustaneen Jiri Parviaisen johdolla ja valmistui akatemiasta kesäkuussa. Orkesterimuusikkona Tuomas on soittanut sijaisuuksia Pärnun kaupunginorkesterissa ja Viron kansallisessa sinfoniaorkesterissa sekä kevätkaudella 2024 Estonia-teatterin orkesterissa.

Koski TL