Kesäkonsertti Muurlan kirkossa - Teit pesän sydämeeni

Angela Saarinen, piano
Janne Kuosa, sello
Eila Mamia, lausunta
Runojen ja laulujen aiheet liittyvät unelmiin, rakkauteen, vanhemmuuteen, luopumiseen ja siihen luottamukseen, että elämä kantaa. Illan ohjelmassa on musiikkia neljältä vuosisadalta, säveltäjänimiä ovat mm. Merula, Bach, Saint-Saëns, Grieg ja Sibelius. Runoilijanimistä mainittakoon Pia Perkiö, Niilo Rauhala, Viljo Kajava ja Mirjami Lähteenkorva.

Hanna-Leena Suominen on koulutukselta musiikkipedagogi ja MuM. Laulua Hanna-Leena on opiskellut mm. Annika Ollinkarin, Jouni Kuorikosken sekä Juha Karvosen opeissa. Lisäksi Suominen on osallistunut useille laulun mestarikursseille. Hanna-Leena Suominen on monipuolinen muusikko, hänen instrumenttejaan ovat laulun lisäksi myös mm. piano ja urut. Suominen on ollut Salon seurakunnan kanttorin virassa vuodesta 2012 lähtien. Hän esiintyy säännöllisesti niin yksinlaulajana, kuin erikokoisissa kuoro- ja lauluyhtyeissä mukana.
Hanna-Leena on ollut monien keskeisten kirkkomusiikkiteosten, mm. Bachin Johannes-passion ja Jouluoratorion, useiden Bachin kantaattien, Vivaldin Glorian, Händelin Messias-oratorion, Mozartin Requiemin, C. Saint-Saënsin Jouluoratorion, Rossinin Petite Messe solennellen, sekä Vivaldin, Pergolesin ja Scarlatin Stabat Matereiden alttosolistina.

Angela Saarinen aloitti pianonsoiton opinnot 6-vuotiaana Halikon musiikkiyhdistyksessä. Opinnot jatkuivat Salon musiikkiopistossa ja tämän jälkeen Turun konservatoriossa. Pianonsoiton opettajaksi Angela valmistui Turun ammattikorkeakoulun taideakatemiasta 2003. Syventävät solistiset piano-opinnot ja jatkotutkinnon hän suoritti 2011 Helsingin Metropolia AMK:ssa opettajanaan Valeria Resjan. 2018 Angela suoritti ylemmän ammattikorkeakoulun musiikkipedagogin tutkinnon (Master of Music) Helsingin Metropolia ammattikorkeakoulussa. Angela on osallistunut liedseminaareihin sekä useille mestarikursseille opettajina mm. Tuija Hakkila, Folke Gräsbeck, Ilmo Ranta, Henri Sigfridsson, Erik T. Tawaststjerna ja Wlodzimierz Wiesztordt. Angela esiintyy kamarimuusikkona eri kokoonpanoissa (duot, triot, liedpiano, kuorot, kamarioopperat, pianoduo Saarinen & Tammisto) ja hän on toiminut vuodesta 2012 lähtien pianonsoiton ja säestäjän virassa Salon musiikkiopistossa.

Janne Kuosa on turkulainen muusikko ja opettaja. Koulutukseltaan hän on FM, musiikin aineenopettaja ja luokanopettaja. Pääsoittimet ovat sello, kontra- ja sähköbasso. Yhtyeistä aktiivisina ovat tällä hetkellä kamariorkesteri, kaksi barokkiyhtyettä, kaksi kansanmusiikkiyhtyettä, jazz- ja klezmeryhtye sekä progressiivinen rockyhtye.

Eila Mamia on jo neljällä vuosikymmenellä esiintynyt erilaisissa poikkitaiteellisissa produktioissa niiden suunnittelijana ja lausujana. Vanhemmilta peritty rakkaus runoihin ja musiikkiin vei aikanaan myös useiksi vuosiksi harrastajateatteriin. Runot tulivat sinnekin runoteatterin muodossa, ja toivat sopivasti vastapainoa arkiseen päivätyöhön. Kun Eino Leinon syntymäpäivä julistettiin runon ja suven päivän päiväksi 6.7.1992, Mamia suunnitteli jokakesäiset runon ja musiikin kokonaisuudet, jotka veivät lausujan yhteistyöhön eri muusikoiden kanssa. Mamia on työskennellyt myös kulttuurilautakunnan puheenjohtajana, vetänyt lasten näytelmäkerhoa ja pyydettäessä esiintynyt eri tilaisuuksissa lausujana.

Muurla