Kesäkonsertti Kiikalan kirkossa - Kesäinen puhallus

Kaisa Koivula, klarinetti
Mikko Perälä, käyrätorvi
Timo Jäntti, fagotti
Salon seurakunnan kesäkonserttisarja avataan Kiikalan kirkossa puhallinkvintetin sävelin. Huilisti-säveltäjä Paul Taffanelin puhallinkvintetto vuodelta 1876 on myöhäisromanttista musiikkia parhaimmillaan; kauniiita laulavia teemoja ja vikkelää virtuositeettia. Teoksessa puhallinkvintetin värikylläinen ja täyteläinen sointi pääsee oikeuksiinsa. Tanskalaisen Carl Nielsenin puhallinkvintetto vuodelta 1922 on yksi soitetuimmista puhallinkvintetoista. Uusklassismin ja modernismin piirteitä yhdistelevä teos tuo soitinten erilaiset luonteet hienosti esiin.

Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelma 10€
Ostamalla kesäkonserttipassin 50 eurolla, saat ohjelman kaikkiin kesän konsertteihin.
Iltatee konsertin jälkeen kirkon pihalla

Anu-Kaisa Hulmi on kamarimusiikkia rakastava huilisti. Anu-Kaisa on opiskellut Turun ammattikorkeakoulun Taideakatemiassa ja toiminut orkesterimuusikkona mm. Lohjan kaupunginorkesterissa ja Turun filharmonisessa orkesterissa. Hän opettaa huilunsoittoa Salon ja Länsi-Uudenmaan musiikkiopistoissa, järjestää taidemusiikin konsertteja Salo Chamber -yhdistyksessä ja edistää huilismin ilosanomaa Suomen Huiluseurassa.

Anna Mantere on Sibelius-Akatemiasta valmistunut freelance-oboisti. Hän viihtyy erityisesti teatterin montussa soittamassa musikaaleja, mutta toimii myös opettajana ja keikkailee erilaisissa orkestereissa ympäri Suomen. Muusikon opintoja on kertynyt useista eri maista ja vapaaehtoistyö Guatemalan viidakossa on jäänyt erityisenä mieleen.

Klarinetisti Kaisa Koivula on valmistunut musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta. Hän on opiskellut myös improvisaatiota, kansanmusiikin yhtyesoittoa ja vapaasäestystä. Kaisaa kiinnostaa laajalti monet tyylilajit, yllättävätkin kokoonpanot ja eri klarinetit. Suosikkeja tällä hetkellä ovat C-klarinetti ja basettitorvi, jonka omistajuudesta Kaisa haaveilee! Kaisa opettaa Länsi-ja Luoteis-Helsingin musiikkiopistoissa ja toimii freelance-muusikkona.

Turkulainen käyrätorvisti Mikko Perälä on alunperin kotoisin Porista. Tästä huolimatta hän on mielestään ihan leppoisa tyyppi. Mikko on työskennellyt Laivaston soittokunnassa vuodesta 2008. Laivaston soittokunnan työn ohella hän on tehnyt sijaisuuksia muissa orkestereissa ja soittanut runsaasti kamarimusiikkia mm. Quinsonitus-vaskikvintetissä.

Fagotisti Timo Jäntti on valmistunut muusikoksi Malmön musiikkikorkeakoulusta Ruotsista ja Castelfranco Veneton konservatoriosta Italiasta. Orkesteri- ja kamarimuusikon töitä on takana aika tarkalleen 20 vuotta. Freelance-muusikon töiden ohella Timo myös opettaa nuoria fagotinsoittajia ja hän on opiskellut lehtorin pätevyyden Tampereen opettajakorkeakoulussa. Vapaa-ajalla Timo tutustuu teen rikkaaseen ja vivahteikkaaseen makumaailmaan.

Kiikala